Сторінки

Сторінка для батьків


Анкета «Родинне спілкування»
1.Чого чекає ваша дитина від родини?
а)   гарної організації побуту;
б)   радості спілкування;
в)   спокою і захищеності.
2. Що найбільше турбує вас у родині?
а)   здоров’я дітей;
б)   сумлінне навчання;
в)   трудова участь дітей у житті родини;
г)   настрій дітей і причини його змін.
3. Чи самотня ваша дитина в родині?
а)   так;
б)   ні;
в)   не знаю.
4. Чи є у вашої дитини секрети від родини?
а)   так;
б)   ні;
в)   не знаю.
5. Що означає для вашої дитини вечір удо­ма?
а)   радість спілкування;
б)   можливість бути самим собою;
в)   самотність та привід для роздратування оточуючих...
Анкета «Темперамент дитини»

1.Любить галас та метушню навколо себе.
2.Відчуває велику потребу в близьких людях, які могли б підтримати, заспокоїти.
3.Часто дратується чимось, збуджена, нес­покійна.
4.Швидких відповідей на будь-які запитання не чекає.
5.Любить роботу, яку треба робити швидко.
6.Діти вважають дитину веселою.
7.У ній часто змінюється настрій.
8.Частіше мовчить у товаристві дітей.
9.Не наважується заговорити першою з інши­ми людьми.
10.Не любить галасливих ігор, віддає перевагу усамітненню.
11.Уміє довго гратися або виконувати завдан­ня, не відволікаючись.
12.Любить похвалитися, прикрасити події.
13.Часто не може всидіти на місці.
14.Дитину легко засмутити.
15.Довше за інших зберігає працездатність, не втомлюється.
1.            Легко переключається з одного доручення на інше.
2.            Нетерпляча і незібрана, особливо не лю­бить читати.
3.            Віддає перевагу копіткій роботі, яка не по­требує швидких реакцій.
4.            Швидко втомлюється, відключається, пере­стає слухати.
5.            Вірить у себе, легко переносить невдачі.
Ключ:
Сангвінік — 1, 6, 12, 16, 20.
Холерик — 3, 5, 7, 13, 17.
Меланхолік — 2, 9, 10, 14, 19.
Флегматик — 4, 8, 11, 15, 18. 

Анкета «Чи привчаєте дитину до читання»
1.            Хто із членів родини полюбляє читати?
2.            Що ви, шановні батьки, любите читати? (Жур­нали, книги, газети)
3.            Яка книга з дитинства вразила вас найбільше?
4.            Яку книгу прочитали нещодавно (який журнал чи газета є постійно у вашому домі)!
5.            Що читали вголос востаннє вашій дитині?
6.            Кого з батьків бачить дитина вдома читаючим?
7.            На ваш погляд, чи впливає читання на розви­ток сучасної людини?
8.            Як ви думаєте, чому сучасні діти не цікав­ляться читанням?
9.            Які емоції спостерігаються в дитини під час самостійного читання?
10.    На вашу думку, який предмет із шкільної програми найбільше впливає на людину в її по­дальшому житті?
11.    Чи зуміли ваші батьки прищепити любов до читання вам, коли ви були дітьми, або ви захоп­лювалися чимось іншим?
12.    Що б ви взяли із свого дитинства у свою ро­дину. аби залишити яскравий та цікавий спогад?
(традиції, свята, правила, вчинки). 

Анкета «Стилі виховання в родині»

Якщо описана ситуація не характерна до ва­шої дитини та її вчинків, спробуйте змоделювати свою поведінку стосовно ситуації.
1.Ваша дитина — невеличкий бешкетник і по­вертається додому із синцем або діркою на шта­нях, відірваним ґудзиком. Як ви на це реагуєте?
2. Як ви будете поводитися, якщо дізнаєтесь, що ваша дитина має друзів, які, на вашу думку, погано виховані?
3.Як ви реагуєте на те, що ваша дитина пре­тендує на лідерство в іграх, змаганнях, але якщо їй це не вдається, починає бунтувати?
4.Як ви вчиняєте, якщо вашу дитину ввечері важко вкласти спати?
5.Як ви реагуєте на те, що ваша дитина впро­довж дня дивиться телевізор?
6.Як ви реагуєте на дитину, яка має «гострий язик» і не поступається у розмові дорослим?
7.Як ви ставитеся до того, що ваша дитина не може відповісти на образи однокласників? 


Анкета «Наші перемоги»  
Як ви оцінюєте успіхи дитини в навчанні?
Які труднощі, пов’язані з навчанням дитини, у вас виникали?
Що найважче дається вашій дитині?
Чи можете припустити, що зараз деякі пробле­ми знайшли свій розв’язок? Які саме?
У чому ви досягай певних успіхів, де є ваша батьківська заслуга?
Чого ви не очікували від вашої дитини, і це вас здивувало як батьків?
Написання якої цифри було найскладнішим для вашої дитини?
Який елемент чи буква викликали негативні емоції?
Чи були випадки, коли дитина відмовлялася йти до школи, капризувала? Чому?
З яким настроєм приходила дитина додому зі школи?
Що вас як батьків не влаштовує в організації навчального процесу в класі? у школі?
На ваш погляд, від кого залежать шкільні  успіхи дитини найбільше? а шкільні невдачі?   

Яке дерево, такі його й квіти. Які батьки, такі й діти. Які мама й татко, таке й дитятко.
Який кущ, така й хворостина, який батько, така й дитина.
Гни дерево доки молоде, вчи дітей поки малі.
Який кущ, така й калина. Яка мати, така й дитина.
1.                Любіть щиро своїх доньок і синочків. Ніколи не соромтеся виявляти до них свою любов. Вони мають бути впевнені, що ви їх любите і завжди любитимете.
Радійте дітям! Діти — головне!
Любіть їх щиро серцем і душею.
Бо все проходить, все в житті мине,
Й залишиться далеко за межею.
А діти підростуть, підуть у світ Й нестимуть вашу правду над землею. Пригорнуть вас на схилі довгих літ,
Для вас вони залишаться зорею.
2.                Повірте в неповторність своєї дитини, у те, що вона унікальна, не схожа на інших, не копія мами чи тата, тому не варто від неї вимагати реалізації вашої життєвої програми. Дозвольте їй бути собою і прожити своє життя. Вона не ваша власність.
А ваші діти, не такі, як всі,
В них є своє, що може й відрізняти.
Ведіть їх у природу по росі,
І діти зможуть дивосвіт пізнати, їм будьте другом і порадником палким,
В них здібності й таланти відкривайте. Ласкавим, добрим будьте, не черствим,
Для них ви найдорожчі — пам'ятайте!
3.                Частіше обнімайте й пригортайте до грудей свою дитину, цілуйте її, хваліть, підтримуйте все хороше, що побачите в ній. Ніколи не будьте грубими з дітьми і не давайте дітям негативних оцінок.
Пригорніть свою дитину, поцілуйте,
Більше ніжності і ласки їй віддайте.
Всю любов свою батьківську подаруйте,
Від поганого її застерігайте.
Лиш проханням, щирістю людською,
Добрим словом, мудрістю впливайте.
І ведіть дорогою ясною,
Та на дітях зло не виливайте.
4.                Довіряйте своїм дітям, вчіть їх приймати самостійні рішення й виправляти допущені помилки, нести відпові­дальність за все, що ними зроблене. Частіше розмовляйте з ними на різноманітні теми.
А дітям власним треба довіряти,
Хай рішення приймають самостійно.
Про все на світі з ними розмовляти Та бути поруч, щоб було надійно.
Не бійтеся, якщо й не так щось буде,
Бо кожен має здатність помилятись.
Ми всі у цьому світі — просто люди,
Тому за все дитині треба братись.
5.                Ставтеся до дитини, як до рівної, не зневажайте її, не насміхайтеся, не акцентуйте увагу на її недоліках. Поважайте думку своєї дитини, допомагайте приймати правильні рішення, вона має бути впевнена в своїх силах, тоді з неї виросте відповідальна особистість.
Частіше з дітьми гарно розмовляйте,
1 усміхайтесь до дітей сердечно.
Та їхню думку вміло поважайте,
І розумійте завжди — безперечно!
Не можна насміхатись й зневажати.
То ж будьте доброзичливі щомиті.
Бо що посієш — тому й проростати.
Такий закон існує в білім світі.
6.                Привчайте дитину до роботи, самообслуговування, формуйте трудові навички, любов до праці. І пам'ятайте: "Чого не навчився Івась, того Іван не знатиме".
Дітей привчайте до роботи й діла,
Щоб за собою вміли доглядати.
Щоб голова у батька не сивіла,
Що син собі не може ради дати.
Й матуся усьому повинна навчати Синів і доньок, щоб були при ділі.
Щоб вміли все в своїм житті робити Й були старанні, творчі та умілі.
7.                Ніколи не карайте дитину, не з'ясувавши мотивів її вчинку. Будьте терплячими і не вживайте брутальних слів, не виливайте свій гнів на неї, не завдавайте їй ні мораль­ного, ні фізичного болю, а розберіться, підтримайте. Нехай сама дитина вибере для себе покарання за свій вчинок, якщо покарання має бути.
Дитині завжди дайте зрозуміти,
Що дисципліна головна для всіх.
Спочатку до порядку треба вчити,
А потім вимагати вже від них.
Упевніться, що діти зрозуміли Свою провину. Напролом не йдіть.
Добро щоб діти відрізнити вміли Від зла — це головне, то ж поясніть...
8.                Навчайте дитину норм і культурі поведінки в різних місцях та життєвих ситуаціях. Ходіть частіше з дітьми у парки, театри, на ковзанки, в природу. Будьте самі прикла­дом культурної поведінки з іншими людьми та у довкіллі.
Культура поведінки, кожен знає,
Важлива дуже всім в житті.
І це в батьків дитина переймає,
І важко збити вже її з путі.
Тому себе потрібно пильнувати,
І бути ввічливим, завжди на висоті.
Щоб дітям гарний приклад подавати,
Як це культурним бути у житті.
9.Стимулюйте інтелект дитини, створюйте сприятливі умови для розвитку, багато читайте разом з нею, вчіть напам'ять вірші й прозу, збагачуйте її словниковий запас, вчіть спілкуватися, розвивайте її мову. Головне — не гайте часу, чим раніше ви це. почнете робити, тим краще для вашого малюка.
Свою дитину вчіть і розвивайте,
Читайте з нею, говоріть про все.
В ній здібності й таланти відкривайте,
Це їй і радість, й щастя принесе.
І спілкуватись вчіть свою дитину,
Великий в неї буде слів запас.
Та інтелект збагачуйте невпинно,
Батькам про це подбати саме час.
10.                       Вчіть дитину поважати людей, вибирати друзів, шанувати родину. Виховуйте відповідальність і поряд­ність, чесність і правдивість. Допоможіть зрозуміти, що дитина в сім’ї — рівноправний член і до неї мають стави­тися так, як і до всіх; на неї покладені певні обов'язки та відповідальність за їх виконання.
Любіть людей й дітей цьому навчайте,
Бо без людей у світі не прожить.
І один одного у сім'ях поважайте,
Бо діти бачать все. А час біжить...
То ж добрими хай виростають діти,
І хай в своїй душі несуть тепло.
Щоб мали друзів, вміли порадіти,
А з ними поруч легко всім було.
11.                       Будьте вимогливими до своїх дітей. Ставте перед ни­ми цілі, які відповідають їхньому вікові, і домагайтеся їх виконання. Такі діти виростають впевненими, з високою самооцінкою, почуттям власної гідності, вміють робити щось краще за інших. Запам'ятайте, що відповідальними і розумними діти стають не одразу, для цього треба багато часу і ваших зусиль.
Щоб діти виростали мудрі, вмілі,
Батьки трудитись мають день у день. Поставити перед дітьми вимоги й цілі,
Й старатися попасти у мішень.
Щоб діти гідні та достойні виростали,
Щоб в їхніх душах сонечко цвіло.
І щоб мету в житті своєму мали,
А в світ несли добро, любов, тепло...
12.                       Пильнуйте, щоб дитина не стала залежною від цифрових носіїв інформації, від телевізора. Стежте за тим, де і з ким вона проводить свій вільний час, в які ігри грає і про що мріє.
Батьки повинні добре пильнувати,
Що діти роблять, як себе ведуть.
Щоб діти не боялись їм сказати,
Які їх мрії в майбуття несуть.
* Батькам дітей всьому навчити треба, Розвинути їх всесторонньо у житті.

Щоб мрії чисті їх несли у небо Й ніхто не зміг здолати на путі.

Немає коментарів:

Дописати коментар

ук