2 клас Робота з мовними одиницями
23 квітняДіагностична робота
по темі: « Речення»
1 . Виражає закінчену думку …………
А) слово
Б) речення
В) словосполучення
2. Речення, у якому про щось розповідається або повідомляється, називається……
А) питальним
Б) розповідним
В спонукальним
3. У кінці питального речення ставиться ....
А) знак оклику
Б) знак питання
В) крапка
4. Часто розповідні речення вимовляються з особливим почуттям : із захопленням, радістю . В кінці таких розповідних речень ставиться……
А) знак оклику
Б) крапка
В) знак питання
5. Знайди питальне речення
А) Настала весна.
Б) Яке яскраве сонечко!
В) Оленко, яку книжку ти зараз читаєш?
6. Який розділовий знак потрібно поставити в кінці речення ?
З моїми батьками я почуваюся у безпеці …
А) крапку
Б) знак оклику
В) знак питання
7. Спонукальні речення вимовляються з особливим почуттям : із захопленням, радістю . У кінці таких спонукальних речень ставиться …..
А) крапка
Б) знак оклику
В) знак питання
8. Яке із речень є розповідним?
А) Сонечко світить?
Б) Світи, яскраве сонечко.!
В) Світить яскраве весняне сонечко.
9. Слова у реченні …..
А) не зв’язані між собою
Б) зв’язані між собою
В) не мають зв’язку
10. Склади речення зі слів.
збирає лісі гриби Андрійко у .
_________________________________________________________________
Постав наприкінці роботи смайлик, що вкаже на твій
настрій під час виконання завдань.
Ігри до уроків читання
1. Гра «Склади слово».
В словах цих пропущені букви не марно — з них
скласти слова зможеш гарно.
зо…ит
руч...а
п...трфель
пена...
п...рта
Утворилось слово «школа».
2. Гра «Хто
швидше».
Послухайте слова і
скажіть, який звук їх об'єднує.
Шум, каша, мишка, кішка, шашка.
Я ще раз називаю
кожне слово, а ви звук [ш] замініть на [к], щоб утворилось нове слово. Хто
швидше?
(Сум, каса, миска, кіска, Сашка, маса)
3. Гра «Впіймай м'яч».
На таблиці праворуч і
ліворуч стовпчики букв, що позначають голосні. Посередині кишенька, в яку
вкладаються букви, що позначають приголосні (2-3). По боках — малюнки двох
звіряток — зайчика і білочки. Зайчик кидає м'яч. Якщо вчитель веде указку від
голосних праворуч — читаємо відкритий склад, від голосних ліворуч до
приголосних — читаємо закритий склад.
4. Гра-читання «Відшукай речення за початком».
Учитель читає початок
речення і зупиняється, а діти відшукують закінчення і читають.
5. Гра
«Розвідники».
Знайдіть на сторінці:
— речення в лапках;
— слова з літерою
«щ»;
— слова, написані
іншим кольором.
6. Гра
«Блискавка».
(Вправа
на миттєве розпізнавання слів). Для гри готуються картки,
які на долю секунди показують дітям. Зосередивши учнів («Увага! Читайте!»),
вчитель на мить показує слово.
Слова
для гри: моя,
моє, як, ми, щоб, все, мова.
7. Гра «Разом з сусідом».
Прочитайте
разом із сусідом по парті слова з карток.
Як
можна назвати одним словом кожну колонку слів?
ма...а та...о баб...ся дід...сь
д...б бере...а в...рба сос.а рі...на сол...дка
мат...рина коли.. кова
8. Гра «Хмаринка»
На
хмаринці прикріплюють букви.
Учні
повинні уважно стежити за ними, щоб прочитати слово. Слова для гри:
зайчик,
сливка, казка, лисичка, злива, мавпа, сова, котик
9. Гра «З якої колискової».
Прочитайте
перекручені речення. З яких колискових вони взяті? Прочитайте їх назви.
лиСі ан ворохтя в
нихчерво бочотях.
мсіу дімтя дапроє...
10. Гра «Читання Незнайком».
Учитель читає текст
пісеньки, навмисне змінюючи деякі слова, а учні повинні виправити
слова-помилки і читати слова, надруковані в підручнику.
11. Гра «Дочитай далі».
Вчитель
читає слово з вірша, а учні, відшукавши його, читають далі.
12. Продовжіть речення, записане на дошці, словами, що
підходять за змістом.
Учень пише ... задачу
Художник пише... картину
ручкою
фарбами
13. Гра «Я - тобі, ти - мені».
Я називатиму вам
склад, а ви перебудуйте його так, щоб приголосний став з твердого м'яким чи
навпаки. Наприклад: ло — льо.
(ті,
то, та, лу, мя, дзю, сь, не)
14. Гра «Додай
слово».
Послухайте ланцюжок
слів. Повторіть їх, додавши якесь своє слово, що продовжило б ряд.
Мамуся, матінка, мама...
Дмитрик, Сашко, Федько...
Оленка, Катруся, Оксанка...
Тато, мама, братик...
Синій, червоний, білий...
15. Гра «Вовк і
заєць».
У грі беруть двоє
дітей. Один виконуватиме роль «вовка», другий — «зайця» (можна одягнути
маски). Заєць читає перший рядок і продовжує читати далі. Вовк починає читати
тоді, коли Заєць прочитав перший рядок, і читає так, щоб наздогнати у читанні
Зайця. Діти слідкують за ними. Якщо Вовк наздожене Зайця, то діти плещуть у долоні.
16. Гра «Знайди початок».
Плачуть букви всі в
рядочках: від наших слів лише шматочки.
У всіх нас один
початок, від нас залишилась остача, пропав початок.
Однак,
якщо його знайдете, то всі слова оці складете.
— ень
— ні
— ениця (уч-)
17. Гра «Віднови слова».
— Ой лишенько! —
кричать слова, — пропали літери у нас.
Без них всіх бути ми
не можем,
Допомогти ж зуміє
кожен.
Ви дуже добре
поміркуйте
І нас скоріше
порятуйте!
б-р-к (буряк)
ц-б-л (цибуля)
п-к-р (пекар)
р-д-ск (редиска)
18. Гра «Утвори
вираз-рак».
(паліндром).
З'єднайте початок
речення із словом так, щоб утворилося речення, яке можна буде читати в обох
напрямках.
Я не…
Роман
О, Ніна і...
насіння
Ян ніс Ані ...
цуценя
На морозі Аза і... піаніно
19. Читання «Дощик».
Дощик накрапає.
(Читають повільно і тихо).
Дощик сильніший.
(Швидше і голосніше).
Злива.
(Голосно і скоромовкою).
Дощик слабшає, дощ накрапає і дощ перестав. (У зворотному напрямі)
20. Гра «Утвори зменшуване поетичне слово».
Дівчина — (дівчинка,
дівчатко)
Хлопець — (хлопчик, хлопчатко)
Черешні — (черешеньки)
Дерево — (деревце)
Руки — (ручки, рученята) ^
Хата — (хатинка)
Низько — (низенько)
21. Гра «Склади слова».
Учні читають колонки складів
у різному темпі.
чо \ соко
кра \ шки
ви \ са
со
\
бечуть
небе
\ нце
пта
\ са
ще \ чуть
чай \ вен
пла ки
З'єднайте склади із
першої і другої колонок, щоб утворились слова.
22. Гра «Ніч і день».
(Читання
мовчки, діти слідкують не пальчиком, а очима. На команду учителя «День»
читають, а «Ніч» — заплющують очі).
23. Читання з
лінійкою.
Читання тексту,
напівприкриваючи букви лінійкою.
24. Гра «Чарівна буква».
Додайте до слова букву так,
щоб повністю змінилося звучання
слова.
Рис
— рись, лан (лань), їжа (їжак), бібліотека (бібліотекар), коза
(козак), гра (грак, град, грав).
25. Гра «Доповни прислів'я».
• Без труда (нема плода).
• Праця чоловіка годує, а (лінь марнує).
• Не поговоривши з
головою, (не берись руками).
• На сонці тепло, а (біля матері добре).
26. Гра «Хто так говорив?».
Учитель називає слова
автора, а діти відшукують у тексті слова героя і читають так, як вказано у
творі.
«... як
підскочить...»
(Ой!
Що ви мені підсунули.
Компетентнісні завдання
Звук[а],буква «а»
Фонетична зарядка
Що кричала бідна лисичка,
Коли їжачок поколов їй личко?
(А-а-а...)
Який звук Оксаночка співала,
Коли ляльку спати клала?
(А-а-а.
Давайте й ми розспівку проведемо І цю пісню заведемо.
Хто уважний?
А тепер часу не гайте І звук [а] в словах спіймайте.
(Я називаю слова: аптека, огірок, ананас, барабан, : сонце,
квітка, акваріум, Семен, а діти плескають в долоні. коли почують цей
звук).
-
Назвіть слова, в яких звук [а] був би на
початку ;слова (армія, акація...)', в середині (масло, вата, картуз...);
в кінці (сова, голова, сестра...).
-
Назвіть імена людей, клички тварин, в яких
би цей звук був на початку слова (Аня, Антон, Артем...) 3. Згадайте, в
яких назвах пір року є звук [а]? (Весна, зима...) В яких місяцях? (Травень,
листопад)
У 1-Б класі навчався хлопчик, ім’я якого починалось на «а» (Андрійко).
Він був дуже вихованим, дисциплінованим і бережно ставився до меблів, які мали
звук [а] (парта, дошка, шафа). В портфелі у нього було багато шкільного
приладдя, які мали звук [а] (книжка, лінійка, ручка, гумка, пенал, папка),
але він завжди клав усе на своє місце і швидко готувався до уроків. Дуже
хлопчик любив усі уроки, але найбільше ті, які мали звук [а] (математика,
читання, трудове навчання). Вчителька часто хвалила учня і вживала для
похвали слова зі звуком [а] (активний, старанний, охайний, уважний,
дисциплінований, вихований). Учень був задоволений і щасливий.
БУКВА
«А» - початок алфавіту,
Тим вона і знаменита.
Її легко кожен взнає:
Вона ноги розставляє.
На що ще схожа буква «а»?
Знає Вова, знає Свєта.
«А» чімсь схожа на ракету.
«А» драбинкою стоїть
Перед входом в алфавіт.
Буква заблудилась
Кв...ртир..., м...к, з...єць, ...кордеон, ст...к...н
Слово розсипалось
■гінак, агамм, рбат, адс
(кавун, мама, брат, сад)
Веселі букви
Рибки плавали, пірнали,
В піжмурки собі гуляли.
Та коли вже буква «а»
В гості до них припливла,
Рибкам стало ясно безперечно:
З буквою «а» дружити небезпечно.
Чому?
(Рибки –рибаки)
Анаграми
В слові слово заховалось.
Якби букви помінялись,
То б і слово відшукалось.
Марія (армія), акт (так), автор (товар)
Звук[б],буква «бе»
Хто більше?
1
Згадайте слова, які починаються на [б].
2
Білосніжка назбирала повний кошик грибів,
які на [б] починалися.
Що це за фиби?
(Білі, боровики, підберезники, бабки)
Прийшовши додому, вона приготувала чудовий обід із грибів, овочів,
фруктів, і скрізь був звук [б].
Що приготувала Білосніжка?
(Борщ, біляші, кабачки, бутерброди, боби, яблука, баклажани)
Запросила багато гостей, в назвах яких теж був звук [б].
(Буратіно, білочку, бобра, барана, бегемота)
Чим закінчилася казка?
Ба — (-ня, -нан, -ран, -рабан)
Боро - (-да, -вик, -зна)
БУКВА
— На що схожа буква «бе»?
(На бочку з краном, на барабан із дахом, на м 'який знак із бриликом)
Допоможіть Буратіно
-
Складіть слова:
б (бак, бік, бук, бум,
біб).
б (білка, булка, балка,
бузок, буряк, будяк)
-
Вставте букву
- анка, - орошно, до - ро, зе - ра.
-
Зберіть розсипане слово:
б б а а а р н (барабан)
-
Перетворення слів.
а) Запишіть першу букву:
• бочка — дочка — мочка — точка.
б) Замініть другу букву:
бік - бик - бук - бак. бір - бій - біб.
-
Знайдіть слово у слові:
брак (рак), балка (банка).
-
Буратіно отримав завдання: із 10 букв скласти
10 слів.
Допоможіть:
б, к, а, л, т, н, у, и, г, в (булка, бант, битка, бак, білка, бик, бук,
бал, банк, буква)
-
Знайдіть не слово.
Бік, біб, борт, бощ, бук (бощ)
Анаграми
Переставте букви у слові «баян», щоб вийшло нове слово. (Баня)
Як із банки отримати тварину?
(Банка — кабан)
1.
Сам пустий, голос густий,
Дріб вибиває, дітей збирає.
(Барабан)
2.
Цю найпершу в школі книгу Знає будь-який
школяр.
До усіх книжок доріжку Прокладає нам ...
(Буквар)
3.
За кермо хвоста тримає,
З гілки на гілку вправно стрибає.
(Білка)
4.
Цей дім багато грошей має.
Хто позичає там, а хто вкладає.
(Банк)
5.
Куди попелюшка попала І принца в себе
закохала?
(На бал)
З «бе» — нестерпною буваю,
З «ес» - у страви попадаю.
(Біль — сіль)
Пеньок
Лише 5 секунд читаєте слова, а потім називаєте пеньок (тобто відмінне
слово): білки білка банан кобра
балка білка банан кобра
балка булка баран кобра
балка білка банан кора
Звук[в],буква «ве»
Кому що?
Прийшла мама з базару, сумку стала розбирати. Дістала вишні.
-
Це мені! - сказав Василько.
Вийняла вафлі.
-
Це мені! - сказала Валя.
Виноград виклала.
-
Мені! - підскочила Віка.
Мама із сумки дістала віник. Мовчать усі.
-
Виходить, це мені? - сумно сказала мама.
[В] твердий зроби пом’якшеним
вишня - (вікно) верба - (віник) вареник - (відро) сват - (свято)
Робота в групах
Зробіть звукову модель слів «ведмідь» - «ведмежа».
-о- -о-
— о —
- о
Гра «На іменини до букви «ве»
На іменини до букви «ве» можна приходити лише тим, хто назве себе на ім’я,
яке має цю букву, і принесе подарунок, у назві якого є буква «ве».
Я, Валя, дарую ведмедика.
Я, Вітя, приготував на день народження вишиванку, гвоздику, виріб.
Веселі звуки
Веснянкам нема зносу,
Не зникають вони з носу.
Ніс терпляче мила, мила,
Та веснянки не відмила.
Порівняймо значення:
Зносу - з носу Мила - мила
Гра «Батьки і діти»
Вовк - вовченя Видра - видреня
Ведмідь - ведмежа Ворона - вороненя
Вуж - вуженя Верблюд - верблюженя
БУКВА
Буква «ве» така цікава:
Стовпчик тут, а дужки справа.
Так в алфавіті живе Всім потрібна буква «ве».
Що вийшло?
Обнялися на шосе Буква «і» та буква «зе»
(Вийшла буква «ве»)
Буква загубилась
_ухо, _ерба, _уса, _иделка, тра_а, с_атання Півслівця за вами
Допоможіть скласти слово із половинок: во | лова
по | лоса
ви | хівка
(Воно, вино, полова, волосся, верхівка) Заплуталося прислів’я
ків вииж - ків - ьсичу
(Вік живи - вік учись)
Швидка допомога словам
Виправ помилки.
Вязка, вогоні, Васил, Валя.
(В’язка, вогонь, Василь, Валя)
Щось не так
Не дійдемо чогось толку,
Не виходить скоромовка,
Ти рядки переставляй,
Скоромовку прочитай.
Василь Варку вареником. (4)
Варка варила вареники,(1)
Варка Василя варехою (3)
Василь взяв вареника. (2)
Читаємо складену скоромовку повільно, швидше, на одному подиху, найшвидше.
Вгадай імена
На дошці малюнок із зображенням двох дівчаток і двох хлопців, імена в них
на перший погляд однакові: Ва_я. Але це не так. Вгадай, які їхні
імена?
(Валя, Варя, Вася, Ваня)
В майстерні слів
Майстер дав завдання у словах змінити по одній букві так, щоб змінилося
слово.
Віз (віл, він, вік, вір).
Воля (доля, Валя).
Ваза (вата, вага).
Ворона (ворота).
Немає коментарів:
Дописати коментар